Alla inlägg under september 2013

Av Felicia - 26 september 2013 12:19

Ja, let's face it, ingen tyckte om det, varken jag, och jag har inga som läser min blogg, så onödigt. Jag kom i alla fall bort mig, och det var cirka en månad sedan som jag började med den, tror jag, och ja. Jag slutade efter dag 2, så jag var ju inte direkt så engagerad.


Men jag har en fråga till er icke-existerande läsare. Vad ska jag blogga om? Jag känner inte direkt att det finns någonting som jag kan blogga om, och jag kan bara vara inne på min dator veckodagarna på dagen, för då är inte min mamma hemma. Jag har nämligen datorförbud, men jag gömer min dator, och hon letar inte direkt efter den så ... Ja.

Men nu tänkte jag visa en bild på mina katter, för ni har inte fått se dem. De heter Bones och Jace. (Jace=Kille och svart, Bones=Den andra och tjej.)

       

Okej, det var kanske inte bara en bild, men jag trodde bara att jag hade en uppladdad, men jag hade fel.

Vad tycker ni? Söta, eller vad??


Cheers

Av Felicia - 26 september 2013 12:10

Okay. Jag har teasat(I have teased) mitt hår idag, och jag ser ungefär ut som Edward Scissorhands i håret. Och så har jag gjort lite ögon smink, som jag inte blev helt nöjd med, men det funkar, och så har jag målat mina läppar svarta.(med läppstift)

Och jag har också gjort en DIY.(Do It Yourself) Jag har gjort som i videon.

 Klippet är av kazlovesbats. I love her, and she is my förebild(whatever that is now called in English.) Hon är 23 år gammal, bor i USA, är min favorit på hela YouTube, är Goth(<3) och ja. Hon är awesome. Checka gärna in på hennes kanal.

Men hon har teasat hår i videon, om ni undrar hur det ser ut.


Men ja-a. Jag tror det var allt, och ..

Cheers.

Av Felicia - 13 september 2013 17:31

När det gäller frågan, "Vem är jag?", så kan man visserligen säga sitt namn. "Jag är Felicia." Men om man tänker efter lite, så märker man att det inte är sant. Mitt namn är inte vem jag är. Det finns flera som heter Felicia, och vi alla är olika. Men vem jag är, är en sammanfattning av känslor, erfarenheter, vad man tycker om och vad man inte tycker om.
Jag tycker om att skriva, att rita, kläder, smink, Goth, svart, Halloween, ljus, även prata(med mig själv då, såklart), ta foton, filmer, serier, och min bästa kompis är min dator.
Vad jag inte tycker om är skolan, lära mig onödig skit som jag inte ens kommer ha någon anledning för, att någon ljuger för mig, att städa. Jag är också rädd för att göra bort mig, otålig, kan skratta åt allt, kan gråta åt allt. Osv, osv.
Men för att sammanfatta, jag är jag, och jag varken vill eller kommer att ändras för någon.
Ni då? Hur skulle ni svara på frågan, "Vem är du?".

Av Felicia - 3 september 2013 16:11

Så. Enligt rubriken till detta inlägget så ska jag svara på fråga nummer två.


2. Använder du fusk? Vilka i så fall?


Svar: Ja. Jag använder fusk. Mest testingcheatsenabled true/false för att mitt sims spel vill inte öpna 'skapa ett hushåll'. Jag trycker där, och den laddar. Och laddar. Och laddar. Och skulle kunna ladda för evigt, och jag är inte en direk vad man kan kalla för en tålmodig person. Nej. Fråga vem som helst. Fast det kan ni ju inte.

Annars så använder jag bara motherlode.


Aja, jag antar att det var det, och --

Cheers.

Av Felicia - 2 september 2013 14:21

Okej. Det kan inte bara vara jag som längtar my ass of till Halloween, eller?

Aja. Detta inlägg kommer att vara om en låt. Som. Heter. This Is Halloween. Känner ni igen den? Huh? Huh? Tim Burton. Jack Skellington/Skelington. Marilyn Manson. Ja-a. Vad har de gemensamt? This Is Halloween for the love of me!

En helt otrolig bra låt kan jag säga.


Marilyn Manson(stavar jag hans namn rätt?) Från YouTube kanalen TheManson63.


Och från the Nightmare Before Christmas. Från YouTube kanalen RainybobStarWars.


Vilken version är eran personliga favorit?


Lyrics:


BOYS AND GIRLS OF EVERY AGE

WOULDN’T YOU LIKE TO SEE SOMETHING STRANGE?

COME WITH US AND YOU WILL SEE

THIS OUR TOWN OF HALLOWEEN

THIS IS HALLOWEEN

THIS IS HALLOWEEN

PUMKIN SCREAM IN THE DEAD OF NIGHT

THIS IS HALLOWEEN

EVERY BODY MAKE A SCENE

TRICK OR TREAT

TILL THEM NEIGHBORS GONNA’ DIE OF FRIGHT

IT’S OUR TOWN, EVERYBODY SCREAM

IN THIS TOWN OF HALLOWEEN


I AM THE ONE HIDING UNDER YOUR BED

TEETH GROUND SHARP, AND EYES GLOWING RED

I AM THE ONE HIDING UNDER YOUR STAIRS

FINGERS LIKE SNAKES AND SPIDERS IN MY HAIR


THIS IS HALLOWEEN

THIS IS HALLOWEEN

HALLOWEEN

HALLOWEEN

HALLOWEEN

HALLOWEEN


IN THIS TOWN, WE CALL HOME

EVERYONE HAIL TO THE PUMKIN SONG

IN THIS TOWN

DON’T WE LOVE IT NOW

EVERYBODY’S WAITING FOR THE NEXT SURPRISE

ROUND THAT CORNER

MAN HIDING IN THE TRASH CAN

SOMETHING’S WAITING NO TO POUNCE, AND HOW YOU’LL

SCREAM!

THIS IS HALLOWEEN

RED ‘N’ BLACK, SLIMY GREEN

AREN’T YOU SCARED?

WELL, THAT’S JUST FINE

SAY IT ONCE, SAY IT TWICE

TAKE A CHANCE AND ROLL THE DICE

RIDE WITH THE MOON IN THE DEAD OF NIGHT


EVERYBODY SCREAM

EVERYBODY SCREAM

IN OUR TOWN OF HALLOWEEN


I AM THE CLOWN WITH THE TEAR-AWAY FACE

HERE IN A FLASH AND GONE WITHOUT A TRACE

I AM THE ‘WHO’ WHEN YOU CALL, ‘WHO’S THERE?’

I AM THE WIND BLOWING THROUGH YOUR HAIR

I AM THE SHADOW ON THE MOON AT NIGHT

FILLING YOUR DREAMS TO THE BRIM OF FRIGHT

THIS IS HALLOWEEN

THIS IS HALLOWEEN

HALLOWEEN

HALLOWEEN

HALLOWEEN

HALLOWEEN

HALLOWEEN

HALLOWEEN


TENDER LUMPLINGS EVERYWHERE

LIFE’S NO FUN WITHOUT A GOOD SCARE

THAT’S OUR JOB, BUT WE’RE NOT MEAN

IN OUR TOWN OF HALLOWEEN


IN THIS TOWN

DON’T WE LOVE IT NOW?

EVERYBODY’S WAITING FOR THE NEXT SURPRISE


SKELETON JACK MIGHT CATH YOU IN THE BACK

AND SCREAM LIKE A BANSHEE

MAKE YOU JUMP OUT OF YOUR SKIN


THIS IS HALLOWEEN

EVERYBODY SCREAM

WON’T YA PLEASE MAKE WAY FOR A VERY SPECIAL GUY

OUR MAN JACK IS KING OF THE PUMKIN PATCH

EVERYONE HAIL TO THE PUMKIN KING NOW


THIS IS HALLOWEEN

THIS IS HALLOWEEN

HALLOWEEN

HALLOWEEN

HALLOWEEN

HALLOWEEN

IN THIS TOWN, WE CALL HOME

EVERYONE HAIL TO THE PUMKIN SONG

LA LA-LA LA

LA LA-LA LA

LA LA-LA LA

LA LA-LA LA

LA LA-LA LA


Cheers.

Av Felicia - 2 september 2013 14:02

Jag kollade lite igenom Fantas simsblogg(fantasims3.bloggplatsen.se), och betämmde mig för att göra en 30-dagars utmaning. En anledning för mig att komma tillbaka till bloggen varje dag i alla fall om ingenting annat. Så hennes vilkor var att man skulle länka till inlägget och säga att det var hon som gjort den. Och det funkar inte/jag vet inte hur man gör så att det länkar när man trycker på ett ord sådär(jag ber om ursäkt att jag inte kan förklara), så jag klistar bara in länken antar jag http://fantasims3.bloggplatsen.se/2013/07/30/9539996-30-dagars/ och hoppas att det fungerar.


Så det här är utmaningen.


1. Vilka spel har du?

2. Använder du fusk? Vilka i så fall?

3. Din favoritexpansion

4. Expansionen du gillar minst

5. Egenskaperna du använder oftast

6. Egenskaperna du nästan aldrig använder

7. Din favoritstad och varför

8. Staden du gillar minst och varför

9. Något som simmarna gör som irriterar dig

10. Varför fastnade du för sims?

11. Din favorit-sims-låt

12. Något du önskar fanns i spelet

13. Din favoritsim/favoritfamilj

14. Ditt bästa simsminne

15. En fin simsbild du tagit

16. Det absolut bästa med sims

17. Det absolut värsta med sims

18. Använder du CC* i ditt spel? Hur mycket?

19. Typiska drag hos dina simmar?

20. Något simsrelaterat som du önskar att man kunde göra på riktigt

21. Den övernaturliga varelsen du tycker om mest

22. En bra simsvideo

23. Om du var en sim, vilka egenskaper skulle du ha då?

24. Hur många generationer har du kommit till som max?

25. Brukar du bygga hus? 

26. Finns det något sims du verkligen ångrar att du köpte?

27. Tjejsimmar eller killsimmar?

28. Vilket åldersstadie är din favorit?

29. Det bästa prylpaketet och varför

30. Det sämsta prylpaketet och varför


Så nu ska jag starta med första frågan.


Dag 1.

Vilka spel har du?


Jag har The Sims 3 grundspelet, Destination Världen, Drömjobb, Lyx och Design, Gasen i Botten(fast inte installerat), Kvällsnöjen, Leva Livet, Husdjur, I Rampljuset Katy Perry(inte instalerat) och Övernaturligt. Köpte typ alla sims spel förrut, men har tyvärr inte de senaste. :( Men jag tänker inte sluta detta inlägg med en ledsen min, så hey! Varför inte? :D

Cheers.

Av Felicia - 1 september 2013 22:31

Okej.
I mitt förra inlägg så förmedlade jag lite info med er. I detta inlägget så kommer jag att fortsätta att förmedla.

Bara innan jag hinner börja vill jag bara säga att jag just nu bloggar från min mobil, och inte från min dator. Om ni läst andra inlägget så förstår ni varför.
Men, hallå! Mamma sitter ju ändå i köket och pratar i telefon så det var ju helt jävla meningslöst.

Så jag tänkte berätta för er om de två katterna vi ska adoptera. Just nu så heter de MissDill och R-Ace, men vi skulle ju döpa de till Lestat och antagligen Sushi eller Ghost. Vi får se, och ni får helt enkelt reda på det då.

Men vi ska adoptera dem från ett katthem, och Missy är föräldra lös, hennes mamma dog när hon föddes, har jag för mig, och R-Ace hittades med sin mamma och sina syskon övergivna tror jag. Äntligen en punkt eller hur?
Så R-Ace är hel svart och Missy är vit på benen och magen, och resten är brun grå randigt. Väldigt söta båda två, kan jag säga. Bilder när de kommer hem till oss.
Men det var nog allt för nu.
Cheers.

Av Felicia - 1 september 2013 21:42

Okej. Jag är absolut inte aktiv med bloggandet, jag vet, men jag tror inte direkt att jag inte har någonting att skriva, men jag har ju fan massvis! T.ex Jag har börjat i en ny skola, jag har färgat mitt hår svart, jag ska få två katter(Lestat och antagligen kommer vi att döpa henne Sushi eller Ghost), så liksom screw that 'ingenting att skriva.' Dessutom så har jag blivit intresserad av Goth under sommaren, vilket är helt otroligt, jag vet. Och jag, min mamma och min bror har sett en film som heter the Mortal Instruments: City of Bones, så titta på, fast ändå inte. Titta bara på den om du är awesome, okej?


Så, det var infon. Nu går vi vidare till olika outfits som jag har gjort på gSm. (gosupermodel.se)

På vissa har jag användit min modell, och mina artiklar, och på några få, inte. Jag använde till och med en tjejs önskelista en gång. Och det är dem som jag har tänkt att visa er nu, så hold on.


                    


Så, de tre första är inte ifrån min garderob på min modell, men resten är det.

Så jag hoppas att ni tyckte om detta inlägg, och min mamma klagar på att jag ska stänga av datorn, så vi ses.

Cheers.

Presentation


Hejsan och välkommen till min blogg BatInTheBanana.
Jag är en 14 årig tjej, med intressen som Goth, the Sims 3, Mode, Svart, Katter, osv.
Jag hoppas att du kommer att tycka om min blogg.

Senaste inläggen

Omröstning

Vilken färg borde jag färga mitt hår?
 Ljusrosa
 Blå
 Lila
 Övrigt, säg gärna vad.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards